Annons
2019-02-21 Först JätteBuddhan på berget sedan hemfärd till Huay Yang...

Strax 1 mil söderut från Bansaithong Beach Resort via Scenic Road ser man på långt håll den stora vita Buddhan på berget som de nu slutfört på utsidan men fortfarande färdigställer på insidan med hiss etc. Vi har inte varit här sedan 2016 och det har ... - Läs hela inlägget här

Igår 11:57
2019-02-21 Godmorgon Bansaithong Beach Resort...

Strax efter kl 06 klev jag upp från sängen bara för att kolla på soluppgången... Magiskt vackert ljus.... Inte än människa mer än jag var vaken och det var tyst och skönt men då jag fortfarande var lite trött gick jag och lade mig igen och somnade om ... - Läs hela inlägget här

BANSAITHONG Beach Resort
Igår 11:55
2019-02-20 Färden fortsätter till Bansaithong Beach Resort....

Efter det trevliga grottbesöket på Ma Rong Cave for vi vidare söderut till Bansaithong Beach Resort i Bang Saphan Noi där vi reserverat 2 rum för 1 natt. Det är ca 9 mil mellan Huay Yang och Bansaithong Beach Resort och att bo där kan jag varmt ... - Läs hela inlägget här

BANSAITHONG Beach Resort
2019-02-20 16:26
2019-02-20 Ma Rong Cave, Bang Saphan....

Strax efter Bang Saphan körde vi av huvudvägen till höger mot Burmabergen för att kolla på grottan Ma Rong Cave innan vi for vidare söderut. Infarten till grottan Ma Rong Cave Innan man får köra upp till grottan betalar man 20 baht per sällskap för att ... - Läs hela inlägget här

2019-02-20 16:24
2019-02-20 MC tur till Bang Saphan och Bang Saphan Noi, ca 9 mil...

Kl. 10.30 mötte vi goa fina vännerna Maria och Janne vid I Am restaurang för att åka till Bansaithong Beach Resort och övernatta 1 natt innan hemresan till Huay Yang igen. Vi tog Djungelvägen mot Thap Sakae och sedan kustvägen till Ban Krud där vi tog en ... - Läs hela inlägget h [...]

2019-02-20 16:21

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Casumo är en riktigt het potatis på spelmarknaden just nu. Med fokus på att göra spelupplevelsen mer nervkittlande, spännande och skoj. Du kan klättra i deras unika nivåsystem, vilket ger dig successivt bättre förmåner med större belöning.
Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png CASUMO
2019-02-19 Idag är det Makha-Bucha Day i Thailand

Idag är det Makha-Bucha Day, en av de 4 mest viktiga Buddhistiska helgdagarna i Thailand. Det innebär bl.a att vår områdespersonal är ledig idag samt skolbarnen och myndigheter samt banker är stängda. Det vanligaste på alla buddhistiska helgdagar i ... - Läs hela inlägget här

2019-02-19 09:33
2019-02-18 Måndag, veckans start på nya härliga möjligheter...

Idag är måndag och en ny härlig start på en ny fräsch vecka och min förmiddag blev på Hat Wanakon tillsammans med "mina" vovvar Lillflickan, Siikhaau, Berta och Lord samt Skruttan. Idag valde Berta klokt nog att stanna och vakta min cykel tillsammans ... - Läs hela inlägget här

HUAY YANG: Havet och Stränderna, fiskebåtar, vattendjur, snäckor, strandväxter etc
2019-02-18 11:18
2019-02-17 Tjohej vad livat och glatt det blev i poolen när barnen från Tigerbyn kom...

Varje år vid den här tiden ordnar Kjelle och Karin Bergqvist tillsammans med Johnni Nielsen och Malee Plodprong så att barnen från Tigerbyn tillsammans med vuxna får komma till Huay Yang och bada i Kjelle och Karins pool som de byggt för att lära Huay ... - Läs hela inlägget här

DONERINGAR, VÄLGÖRENHET, Familjen Bergqvist Insamlingsstiftelse, Karin & Kjelles SIMKLUBB, BARNHEMMET Muang Mai etc
2019-02-17 11:57
2019-02-17 Dagens kastreringsprojekt via Huay Yang Dog & Cat Rescue på Wat Samut...

Idag med början ca kl 10.00 var det återigen dags för kastreringsprojektet via Huay Yang Dog & Cat Rescue på tempelområdet Wat Samut och veterinären Pailin stod för operationen. Dagens kastreringsresultat blev 5 hundar och 6 katter till en total ... - Läs hela inlägget här

2019-02-17 11:07
2019-02-16 Vilken mysig lördagskväll vi fick med goa fina vänner...

Vilken mysig kväll vi fick idag tillsammans med våra fina goa vänner Annica och Dan dels hemma hos dem på Surin 1 dels på Surin Beach Restaurant där vi åt vår kvällsmat tillsammans. Som att det inte räckte gott fick vi dessutom 2 paket med bryggkaffe av ... - Läs hela inlägget hä [...]

2019-02-16 23:18
2019-02-16 Sugen på att köpa eller hyra hus i vårt paradis Huay Yang?

Eftersom jag är en generös människa delar jag gärna med mig av allt det goda som finns och kan upplevas här i vårt paradis Huay Yang, som fortfarande är en liten pittoresk fiskeby omgivet av bostadsområden med villor och lägenheter som bebos av främst ... - Läs hela inlägget här

Allmän INFO & TIPS för dig som besöker Huay Yang för första gången
2019-02-16 11:03
2019-02-15 Äntligen fredag = Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Sing Khon, 79 km...

Veckorna och dagarna far iväg i en hast och det är ju så när man har roligt😀 Idag är det fredag, Ned städar vårt hus på förmiddagen och Rulle och jag gör som vi brukar, hoppar upp på våra träningscyklar och styr mot Burmabergen och Dan Sing Khon (DSK) ... - Läs hela inlägget här

2019-02-15 10:19
2019-02-14 Vårt vackra hav och strand och vart tog vägen vägen?

Så här på Alla hjärtans Dag, Valentines Day, passade det bra att träffa "mina" vovvar på stranden via Sukta Resortvägen och gulla lite extra med dem. De ville följa med mig på promenaden och de var givetvis hjärtligt välkomna att göra mig sällskap💗 ... - Läs hela inlägget här

Fåglar, Ankor, Höns, Tuppar
2019-02-14 10:32
2019-02-13 Härlig strandlångis på vackra Hat Wanakon och livet är underbart att leva...

Idag fick jag äran att få mysigt sällskap på min strandlångis av goa fina vännen Ulf Ö och havet bjöd på mjuka fina vågor som rullade in mot stranden som var hyfsat bred idag. Vi utgick ifrån från Wat Samut och gick som vanligt norrut. Vilken ljuvlig vy ... - Läs hela inlägget hä [...]

2019-02-13 12:19
2019-02-12 Stort TACK till alla som klickat på "Gillahjärtat" i min blogg, det har gjort mig rik....

....men inte via pengar utan på positiv energi som ger en fantastisk näring för mig som lägger ner mycket tid på min blogg! Så klart jag vill ha uppskattning genom gensvar via kommentarer eller att få en eller flera gillamarkeringar på respektive ... - Läs hela inlägget här

BLOGGEN: INGEN BLOGGLÖN, Info, Bloggtävlingar, Utmärkelser samt uppdateringar etc
2019-02-12 12:05
2019-02-12 Tisdag = Cykelträning till/från Ban Krud, 81 km

Härligt med träningsrutiner som vi följer så mycket vi kan för att hålla oss i form och idag är det återigen cykelträning till/från Ban Krud. Väderprognosen har spått 80 % regnrisk idag men på väg till Ban Krud hade vi sol från en nästan klarblå ... - Läs hela inlägget här

2019-02-12 10:53
2019-02-11 Välgörande skön medicinsk massage av Nom...

En timmes fantastiskt skön välgörande helkropps medicinsk massage fick jag idag av min favoritmassös Nom och det känns så gott i hela kroppen och knoppen! Stort TACK till Nom för det! Nom min favoritmassös... - Läs hela inlägget här

HUAY YANG: MASSAGE behandling
2019-02-11 12:04
2019-02-11 Lite vacker strand- och havsvy fick jag i vart fall idag...

Efter invigningsceremonin med munkarna, se separat inlägg, cyklade jag ner till stranden via Sukta Resortvägen för att träffa "mina" vovvar Berta, Lillflickan, Siikhaau och Lord samt få en liten glimt av havet och stranden för dagen. Kl. 15.30 var det ... - Läs hela inlägget här

2019-02-11 11:53
2019-02-11 Invigningsceremoni hos Chon och Lars-Åke med familj...

Idag på förmiddagen fick vi äran att vara med på invigningsceremonin av goa fina vännerna Chon och Lars-Åkes med familjs nybyggda hus. Totalt 11 munkar ledde ceremonin. En härlig kulturell upplevelse och som avslutades med en lätt buffé med mat, bakverk, ... - Läs hela inlägget h [...]

2019-02-11 11:31
2019-02-10 Dagen kastreringsprojekt via Huay Yang Dog & Cat Rescue på Wat Samut...

Idag med början kl 09.30 var det återigen dags för kastreringsprojektet via Huay Yang Dog & Cat Rescue på tempelområdet Wat Samut och veterinärerna Pailin och hans dotter Ploy stod för operationen. Dagens kastreringsresultat blev 13 hundar och 14 katter ... - Läs hela inlägget hä [...]

2019-02-10 11:12
2019-02-09 Lycka = våra älskade barnbarn Adam och David...

Min fulla kärlek och mina tankar finns alltid hos min älskade Fina Familj och framför allt våra älskade barnbarn som kommer att föra vår släkt vidare. Jag saknar att hålla om dem båda fysiskt och leka med dem men jag kan inte få allt, så är det bara så ... - Läs hela inlägget här

Fina FAMILJEN i Sverige, högtidsdagar, övrigt
2019-02-09 11:24
2019-02-09 Några gula mangofrukter som är klara att skörda...

I dag blev det lite trädgårdspyssel för min del och det är så fridfullt och mysigt att gå där och fixa och dona med sådant jag tycker är kul. Fylla på lite jord och kogödsel på plantorna, knipsa lite här och där etc. och gå och smånynna över vårt ... - Läs hela inlägget här

M9 VÅR TRÄDGÅRD
2019-02-09 10:27
2019-02-08 Härliga Fredag = Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Sing Khon, 78,69 km

Idag städar Ned vårt hus mellan kl. 13.00-16.15 så det blev cykelträning för vår del på eftermiddagen istället för på förmiddagen. Vi äntrade våra cyklar kl. 12.00, mitt i värsta dagsvärmen (ca 33 C i skuggan) men då vi är vana vid värmen berörde det ... - Läs hela inlägget här

2019-02-08 12:30
2019-02-07 Ett gott tips för vegetarianer och veganer - Marli Garden Restaurant...

Det finns ett flertal människor i Huay Yang, både thailändare och faranger, som är vegetarianer och/eller veganer samt de som mixar lite hit och dit i sin mathållning. På Marli Garden restaurant har du som är vegetarian eller vegan nu möjlighet att få ... - Läs hela inlägget här

HUAY YANG: Restauranger, Café, Glass eller drycker
2019-02-07 17:29
2019-02-07 Härliga dagar, mysigt umgänge och roliga planeringar...

I går fick vi en mysig sen eftermiddag och kväll med våra fina goa vänner Christina och Jan. De ska resa ner tll Koh Lanta med sina respektive MC och behövde få lite tips på reserutt, resorter etc samt inlägg i GPS. De är precis som vi noga med att ha en ... - Läs hela inlägget h [...]

2019-02-07 08:00
2019-02-06 Dagens strandpromenad med "mina" vovvar och ännu en ny väg på gång i nationalparken...

Eftersom det varit elevaktiviteter på Universitetsområdet nedanför Sukta Resort under flera dagar har jag inte träffat "mina" vovvar på en vecka. Nu har eleverna lämnat området och åkt tillbaka till sin skola i Bangkok så nu var det fritt fram att cykla ... - Läs hela inlägget hä [...]

2019-02-06 10:07
2019-02-06 Gåvor från Sim och att vara generös med vänlighet och uppskattning känns mycket bra......

Sim är relativt nyanställd av Chaba för att jobba på vårt område Lotus 1 och häromdagen kom hon med en påse gröna mangos som gåva och igår när vi kom hem från cykelträningen stod en ananas som en gåva till oss bredvid ett paket som kommit från Ali ... - Läs hela inlägget här

M9 HEMAKTIVITETER och vardagsupplevelser i vårt område
2019-02-06 09:19
2019-02-05 Tisdag = Cykelträning till/från Ban Krud, 80.93 km med överraskande inslag av generositet...

Här följer Rulle och jag våra invanda rutiner flitigt när det gäller fysisk träning, som är ett viktigt inslag i våra liv för att att stärka kroppen och det gör ju gott även för knoppen. Vädret bjöd på sol från en nästan klarblå himmel blandat med lite ... - Läs hela inlägget här

2019-02-05 11:07
2019-02-04 Måndag = ny vecka samt nya fantastiska möjligheter att njuta av det goda i livet...

För min del blev det som vanligt en långis på stranden med för dagen utgångspunkt från Wat Samut. Jag vill ju gärna träffa gamla tiken Damm för at se hur hon mår för dagen. Hon blir alltid glad att se mig men hennes kropp är inte i lag och hon har ... - Läs hela inlägget här

2019-02-04 09:57
2019-02-04 Idag och i morgon firas det Kinesiska Nyåret i Huay Yang - Gott Nytt År!

Idag är det röd dag i Thailand då det Kinesiska Nyåret infaller i morgon den 5 februari 2019 och då går de in i Grisens år och för din info är bl.a. Pop Shop stängt idag och i morgon. Nyårsfirande för kineserna är fokus på familjen, festligheter och ... - Läs hela inlägget här

2019-02-04 04:18
2019-02-03 Dagens kastreringsprojekt via Huay Yang Dog & Cat Rescue på Wat Samut...

Idag var det återigen dags för kastreringsprojektet via Huay Yang Cat & Dog Rescue på Wat Samut. Dagens resultat blev 13 hundar och 37 katter och det innebär att vi slipper få fler valpar och kattungar från just de här hundarna och katterna vilket gagnar ... - Läs hela inlägget h [...]

2019-02-03 13:04
2019-02-03 Mysig lördagskväll med goa fina vänner...

I går kväll, lördag, fick vi en mysig kväll tillsammans med våra goa fina vänner Jan och Christina som vi inte träffat på nästan 2 år. Det var ett härligt återseende! Vi började kvällen med en GT hemma hos dem och åt sedan kvällsmat tillsammans på ... - Läs hela inlägget här

2019-02-03 11:25
2019-02-02 Idag är det ingen vanlig dag - Älskade barnbarnet Adam fyller 5 år! äAdam

Idag fyller vårt älskade barnbarn Adam 5 år så stort GRATTIS önskar dig mormor och morfar och vi vet att du fått och får en fantastisk dag med Fina Familjen! Hurra, hurra, hurra, hurraaaa! Saknaden är stor att få krama om lille goa fina älskade Adam ... - Läs hela inlägget här

Fina FAMILJEN i Sverige, högtidsdagar, övrigt
2019-02-02 07:30
2019-02-02 Förändringens tider då, nu och för framtiden...

Det här anslaget tycker jag är så bra och för min del säger det en hel del om de förändringar som för mig är viktiga att göra under livets gång när det gäller t ex nya och gamla vänner samt före detta vänner som budskapet mest handlar om. Övriga ... - Läs hela inlägget här

BUDSKAP och mina TANKAR och FUNDERINGAR
2019-02-02 07:22
2019-02-01 18 viktiga hälsoframsteg från MåBra...

De här 18 viktiga hälsoframstegen via nyhetsbrevet från MåBra (gratis) tycker jag är så bra och träffande att jag gärna delar med mig av dem. Enjoy! https://www.mabra.com/ 18 viktiga hälsoframsteg som inte syns på vågen 1. Ditt humör har förbättrats Ett ... - Läs hela inlägget hä [...]

2019-02-01 11:35
2019-02-01 Bye, bye januari och välkommen februari, en ny månad med nya möjligheter som cykelträning 79 km t ex

Där försvann januari i en hast och övergick i februari och januari blev en fin och upplevelserik månad den också och jag är övertygad om att februari kommer att bli lika fin och upplevelserik. Idag är det fredag (igen) och det innebär som vanligt att ... - Läs hela inlägget här

2019-02-01 11:11
2019-02-01 Nya Immigrationkontoret i Hua Hin öppnar den 4 februari 2019

Immigrationkontoret i Hua Hin flyttar sin verksamhet den 4 februari 2019 till nya lokaler i Hua Hin, 439, Moo 1, ThapThai i Hua Hin. Se karta här nedan. Nya Immigrationoffice i Hua Hin Hua Hin immigration is moving from its beachside location at 19 Rai ... - Läs hela inlägget här

IMMIGRATION i Dan Singh Khon och Hua Hin
2019-01-31 13:40
2019-01-31 Nu är det klippt igen...

Vår jättebuske samt Bonsaiträd i fronten på vår trädgård växer och frodas så det knakar och båda behöver tuktas rejält på både höjden och bredden. Vårt duktiga områdespersonal, Ned och Sim från Chaba satte igång med klippandet idag på eftermiddagen och ... - Läs hela inlägget här

M9 VÅR TRÄDGÅRD
2019-01-31 11:57
2019-01-31 Dagens hittavägprojekt till utkiksplatsen i Wanakon Nationalpark är avklarad

Dagens huvudprojekt i samband med min strandlångis var att hitta vägen som de håller på och anlägger i Wanakon Nationalpark till utkiksplatsen ovanför klippgränsen norrut på Hat Wanakon. Jag lyckades och jisses vad mycket de röjt undan sedan jag var där ... - Läs hela inlägget hä [...]

WANAKON NATIONALPARK, CAMPING etc.