Annons

Mat ska vara en höjdpunkt

Nu kör vi och det är Peter vid rodret! Hösten för med sig mindre ljus och regnrugg i stugorna. Det för också med sig härliga färger i naturen, svamp, bästa fisken och skaldjuren. Jag älskar sol och det vet ni, men jag väljer att se det mest positiva av tillvaron också. Jag har ha [...]

Matlagning, Exotisk mat, Happy Friday
2017-10-13 05:00

3 bra saker med hösten

Många av våra husbilsvänner rullar söderöver nu på hösten och vi måste erkänna att vi är liiite avundsjuka. Här sitter vi i mörkret liksom. Men det finns ju faktiskt massor av saker att njuta av under den svenska hösten också, inte minst alla skaldjur och all svamp.  Idag är det [...]

Matlagning, Friskvård, Happy Friday
2017-10-06 05:00

Glömde min iPhone i flygplanet

Det hände mycket på resan till Grekland. På nervägen skulle vi mellanlanda i Istanbul och vi ville inte sitta på en flygplats i tre timmar. Jag (Peter) och mina två bloggvänner kollade upp att det fanns ett femstjärnigt hotell 12 minuter från flygplatsen. Sagt och gjort, nu kör v [...]

Resande, Olyckor, Happy Friday
2017-09-29 05:00

Provisorisk brygga och bärgning av ett hus

Om du följt vår blogg den senaste veckan så vet att att förra helgen var minst sagt dramatisk här i marinan. Peter var i Grekland och jag (Helena) var ensam hemma i husbåten när en bit av vår brygga helt sonika sjönk och tog med sig ett kontor och ett flertal fritidsbåtar. Vi som [...]

Livet i marinan, Happy Friday
2017-09-22 05:00

Nya byråer och ny espressomaskin i husbåten

Det var lite trist att lämna värmen i Rom och komma tillbaka till kylan, men ändå mysigt att komma hem till husbåten. Vi har levt vardagsliv den här veckan med jobb och träning, och vi har också hunnit med att skaffa nya byråer och en ny espressomaskin till husbåten. Idag är det [...]

Inredning, Happy Friday
2017-09-15 05:00

Intensiv vecka

I söndags kom vi hem sent på kvällen (läs: natten). På måndag morgon var det dags för mig att gå till jobbet och för Peter att starta med bloggjobb, fakturor, möten och fix i husbåten. Den här veckan har verkligen gått sååå fort. Vi har ändå en hel del att vara glada för! Idag bl [...]

Stockholm, Happy Friday, Livet
2017-08-25 05:00

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Casumo är en riktigt het potatis på spelmarknaden just nu. Med fokus på att göra spelupplevelsen mer nervkittlande, spännande och skoj. Du kan klättra i deras unika nivåsystem, vilket ger dig successivt bättre förmåner med större belöning.
Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png CASUMO

Skaldjursfest i husbåten

Den här veckan har varit tuff! Peter har jobbat med att bygga timmerhus på Ringsö och jag har ”hållit ställningarna” på landstinget och hemma i husbåten. Det jobbigaste har ändå varit att inte träffas. Det låter kanske lite fånigt, men vi är inte vana att vara ifrån varandra …  N [...]

Fisk & skaldjur, Happy Friday
2017-07-28 05:06

Sommar vid Karlbergskanalen (och hopp om att få ses)

Den här veckan har varit lite annorlunda eftersom Peter och jag har varit ifrån varandra, och det är vi inte vana vid. Jag är hemma och jobbar och Peter bygger timmerhus på en ö i Mälaren. Så vad är ”Happy” med det då? Egentligen ingenting, men jag kan ändå glädja mig åt att det [...]

Jobb, Stockholm, Friskvård, Happy Friday
2017-07-21 05:00

Ostron till middag – och andra festligheter

Då var det fredag igen och dags för ”Happy Friday”. Det här ÄR verkligen en Happy Friday för oss, för ikväll är det dags för ett av årets allra största events för resebloggare: Nordic Travel Blog Summer party. Vi berättar förstås mer så snart vi hinner! Så länge kan vi berätta om [...]

Mat & vin, Bloggande, Fisk & skaldjur, Happy Friday
2017-06-16 05:00

Intensiv vecka med intervju och podd

Hur kan det vara så fullt upp hela tiden? Jag (Helena) skriver vårt Happy Friday-inlägg idag eftersom Peter är upptagen med allt från att arrangera resan till Wismar till att förbereda vår husbil för resan i Polen och Tjeckien. Om du undrar hur det går med husbilen så kika in här [...]

2017-06-09 05:00

Tre event på samma dag

Ok, nu köööör vi! Veckan har varit galen och havet stormar. Nästa verkstad Iveco har fixat två fel av fyra på husbilen, och de tänker inte hjälpa mig vidare med backkamera, och att batteriet inte laddar med kabel, jajemen, livet leker, haha. Nä fan, jag ska njuta av att det är ”H [...]

Restauranger, Exotisk mat, Happy Friday
2017-06-02 05:00

Hemgjord Pitepalt och bloggvänner

Så var det dags igen och veckorna går så otroligt fort. Vi har värme och jag är väldigt glad för det. Veckan har varit upp och ner. Jag har hämtat husbilen i Kristinehamn med massor av fel och jag är innerst inne arg, men det tar vi på tisdag med film och foton. Idag är […] Inläg [...]

Matlagning, Happy Friday
2017-05-26 05:00

Fest och roliga nyheter

Hallå där och nu kör vi Happy Friday! Solen lyser och värmen kommer och det är precis så vi vill ha det! Jag vill självklart ha massor av input från er alla, men jag börjar. Hur skulle det se ut annars?! Ni vet att vi var i Amsterdam och wow, vilken konsert! Vi behövde vara […] I [...]

Resa, Foto, Happy Friday
2017-05-19 05:00

Musikhelg i Amsterdam

Happy Friday! Vi är i Amsterdam nu för att se en artist som firar 20 år. Armin van Buuren född 1976 och uppvuxen i en musikalisk familj. Armin tog examen i juridik men kände att musiken är hans kall. Han har idag 30 miljoner lyssnare i 40 länder på hans radioshow A State Of Tranc [...]

2017-05-12 05:00

Tallink Silja Line och nya skeppsviner

Ok, nu kör vi och nya event på G! Det är fredag och det är fint väder! Det här är kanon! Vi kommer idag när Helena har jobbat klart att mönstra på segelfartyget Gratia i Nynäshamn, och följa med runt skärgården och vi lägger till i Djurgården i Stockholm på söndag. Först ska jag [...]

Resetrender, Happy Friday
2017-05-05 05:00

Skokloster – Sveriges största privata slott

Ok, nu kör vi igen! Jag har varit och fotat på Skokloster i en härligt galen vecka. Det är första gången som vi kan presentera bild, film och 360-foto i samma inlägg. Det har varit flera roliga event under veckan och det skriver vi om på söndag. Vi har bytt ut en hel del i […] In [...]

Sevärdhet, Happy Friday
2017-04-28 05:00

Din dag på Happy Friday

Ok, nu kör vi och det är Happy Friday bara för dig! DET ÄR DIN DAG! Idag ska du inte svara på detta inlägg utan bara le och gå in i helgen väldigt glad. Kom ihåg att inte svara utan bara ta emot. Häng med! Din dag Du läsare, är som världens bästa Molgam. Du […] Inlägget Din dag p [...]

2017-03-31 05:00

Dykning, Grekland och travel show

Ok, nu kör vi! JAG GÅR OCH FISKAR! Haha, näää, inte ännu! Senare idag börjar dykkursen och håller på till 24.00 och imorgon mellan 13.00-23.00. Helena ska med på lördag och fota dykning och jag vill ställa ner Nikon 360-kameran i poolen och filma. Happy Friday med mer sol och lit [...]

Äventyr, Exotisk mat, Happy Friday
2017-03-24 06:00

Svensk fest i Wismar

Ok, då kör vi! Jag måste börja med det här fina vädret som jag upplever i Stockholm flera dagar i sträck. Det ger energi och vad härligt det är när det blir ljusare. Vi har riktat in oss på Svensk fest i Wismar 17-20 augusti med husbilen, och vi kastar nu ut frågan om andra […] I [...]

Camping, Husbilsliv, Husbilar, Happy Friday
2017-02-10 06:00

60 år och fest

Nu kör vi! Godis godis, godis. Campingmässan närmar sig. Att vara på en mässa då ingår godis, japp!  När besökare går på mässor ser man nästan att ögonen letar skålar, haha. Står en eventuell köpare och pratar med en säljare så står hen kvar tills skålen är nästan slut, för vi sv [...]

Familjeliv, Mässor, Happy Friday
2017-02-03 06:00

Hur är Haymarket?

Ok, nu kör vi! Vi har precis kommit hem från en bloggträff på Haymarket i Stockholm. Haymarket betyder rakt upp och ner Hötorget, där Scandics fina hotell ligger. 15 bloggare och 100 personer till var inbjudna på god mat, och vi har träffat ambassadören från Rugen & Germany Touri [...]

Hotell, Mässor, Happy Friday
2017-01-27 06:00

Lägenheter: Här är mitt liv del 12

Ok, nu kör vi. 2007 åkte vår familj till äventyrslandet Nya Zeeland och äventyrade med hyrd husbil. Helena och jag hade mina två söner (Robin och Billie) med oss. Vi hade planerat resan hemifrån i varje kilometer och med ett äventyr varje dag, på båda öarna i över tre veckor. Vi [...]

Husbåt, Happy Friday, Renovering
2017-01-20 06:00

Social ångest: Här är mitt liv del 11

Ok, nu kör vi! Ny logga om ”Happy Friday” för resten av året och jag kör på som vanligt. Idag handlar det om vad jag förstår är ett vanligt problem som finns runt omkring oss, och som min son Billie har brottats med sen ung. Social ångest innebär också att ett utförandeskap som m [...]

Jobb, Familjeliv, Happy Friday
2017-01-13 06:00

Happy Friday: Här är mitt liv del 10

Ok, nu kör vi och det är Peter som styr. När vi köpte vår husbil för åtta år sedan  ritade jag 70 olika teckningar om hur jag ville att husbilen skulle se ut, och självklart ska den ha en egen design! Det måste vara många lampor och tygerna var fula och plastmatta på golvet duger [...]

Camping, Husbilsliv, Husbilar, Fricamping, [...]
2016-12-30 06:00

Happy Friday: Här är mitt liv del 9

Ok. Nu kör vi och det är Peter vid tangentbordet. Det har varit lite resor som kom emellan min historia så lite back kick är väl inte fel. Vi hade rest till både Nya Zeeland och åkt Transmongoliska järnvägen. Min yngste son Billie hade för första gången klarat ett år i skolan uta [...]

Äventyr, Resande, Familjeliv, Happy Friday
2016-12-16 06:00

Happy Friday: Chokladspa i Opatija

Ok, nu kör vi och Peter vid flygspakarna igen! Jag vill fortsätta på min berättelse om ”här är mitt liv” men jobb kallar. Vi flyger tidigt den här morgonen till Kroatien och massor av nya äventyr och det är inte så viktigt, eller hur, NOT! Ni känner oss och nu är det 110% som gäl [...]

Jobb, Resande, Pressresa, Happy Friday
2016-12-02 06:00

Happy Friday: En natt på slott i Tjeckien

Ok, nu kör vi och det är Peter som skriver om ”här är mitt liv”, NOT! Vi är på uppdrag med Tjeckiens Tourist Board och det kommer först. Vi flög från Stockholm och det tar 1.45 timmar ner till Prag och det går fort. Vi blev upphämtade på flygplatsen och de körde oss till slottet [...]

Sevärdhet, Tjeckien, Restauranger, Hotell, [...]
2016-11-25 06:00

Happy Friday: Här är mitt liv. Del 8

Ok, nu kör vi och det är Peter som berättar på fredagarna. Efter en lägenhetsaffär  hade vi 300 000 på kontot. Vi hade jobbat hårt och nu ska vi resa och barnen ska med. Vi bokade Nya Zeeland för alla fyra med äventyr varje dag i tre veckor, och planerade resan från nord till syd [...]

Äventyr, Husbilar, Resande, Familjeliv, [...]
2016-11-18 05:00

Happy Friday: Här är mitt liv. Del 7

Ok, nu kör vi! Peter vid tangentbordet och vi fortsätter med nya tider. I innebandylaget hade vi stora planer för Kallhäll IF så varför inte utöka. Vi tränade 2 dagar i veckan och vi spelade i tre serier varje helg, och en av serierna var mot vuxna och det här gänget var bara 16 [...]

2016-11-11 05:00

Happy Friday. Här är mitt liv. Del 6

Ok, nu kör vi och det är Peter som skriver igen. Efter 8 månader gifte sig jag och min nya tjej på Ålandsbåten, och vi blev ett sällskap på ca 40 personer med vänner och släkt. Bröllopsdansen på stora dansgolvet med två vakter som bevakade oss var ganska coolt. Efter det här börj [...]

Design, Familjeliv, Happy Friday, Renovering
2016-11-04 05:00

Happy Friday: Här är mitt liv Del 5

Ok, nu kör vi , och det är Peter som skriver igen. Kär som en tok och flytta skulle jag göra efter 4 års mental misshandel och alla killar som passerat. Jag hade verkligen försökt att få ihop förhållandet i flera år och till slut så blir man väldigt mottaglig för inviter och jag [...]

Livsstil, Familjeliv, Happy Friday
2016-10-28 05:00

Happy Friday: Här är mitt liv. Del 4

Ok, nu kör vi och Peter vid spakarna igen. Vid 26 års ålder slutade jag på H&M och började som asbestsanerare. Jag hade varit på massor av intervjuer för att bli säljare men kom inte ända fram, så istället för att fastna där tog jag jobb så länge som sanerade, med väldigt mycket [...]

Livsstil, Familjeliv, Campingliv, Happy Friday
2016-10-21 05:00

Happy Friday: Här är mitt liv. Del 3

Ok, nu kör vi och Peter vid spakarna igen. GOOD SAVE THE QUEEN var nya mottot när punken klev in i mitt liv. Sex Pistols och Clash var nytt och det var bara att hänga på. Va fan, jag hade ju hål i öronen och lite kedjor som hänger till munnen stör ju inte mig, […] Inlägget Happy [...]

Jobb, Musik, Fest, Happy Friday
2016-10-14 05:00

Happy Friday: Varmt i Malta

OK,nu kör vi och det är Peter i Malta spakarna. Full fart från o2.45 torsdag morgon för vår buss gick 04.14 från Fridhemsplan. Bra början, hmm, vi vart försenade och fick springa till bussen på morgonen med packning, och skulle ingen annan gå på bussen i Fridhemsplan så hade vi v [...]

Resande, Fest, Pressresa, Festival, [...]
2016-10-07 05:00

Happy Friday: Här är mitt liv. Del 2

Ok, då kör vi igen och Peter vid tangentbordet. Vid 14 års ålder klev jag in i en ny värld. David Bowie klev in och helt plötsligt gick jag klädd i coola kläder och platåskor i lack. Jag kopierade en bild av honom i svartvitt när jag pryade, och gjorde ca 200 kopior för att […] I [...]

Stockholm, Fest, Happy Friday
2016-09-30 05:00

Happy Friday: Här är mitt liv

Ok, nu kör vi! Peter vid spakarna och ”Här är mitt liv” del 1. Jag kommer att berätta om mitt liv ett par gånger framöver på fredagar och här börjar det. Peter Andersson 19600706 föddes på Sabbatsbergs sjukhus mitt i city och självklart Djurgårdare. Vid min födsel bodde vi på Kar [...]

Stockholm, Familjeliv, Happy Friday
2016-09-23 05:00

Happy Friday: Dagens skratt

Ok, nu kör vi och Peter vid datorn. Dagarna går ihop och vi glömde förra fredagens ”Happy Friday”. Jag ringde min äldsta son och sa grattis på födelsedagen på fredagen och då slog det mig att ”ups”, det är fredag. Vi håller på med social media hela dagarna men för oss blir det os [...]

Happy Friday, Roligheter
2016-09-16 05:08

Happy Friday: FREEDOM event

Ok, nu kör vi och det är Peter som styr. Som många vet så fotade vi ett fantastiskt bröllop förra helgen. Helena och jag började åtta på morgonen och höll på till sex morgonen dagen efter. Vi fotade från två håll för att vi ville få med en helhet och det blev 450 bilder som […] I [...]

Foto, Musik, Fest, Högtid, [...]
2016-08-26 05:00

Happy Friday: Vara glad för det lilla

In på nätet och söka orsaken till felen och så ska det här vara löst ganska fort. Renaulten startade bara när den kände för det själv, ungefär var fjärde gång. Det är som att fostra en tonåring, dom lyssnar var fjärde gång, hmm. Husbilen tappade helt plötsligt backkameran och bac [...]