Annons
Blommor, vänner och pints

Allt man behöver på en söndag! Och i söndags var det dessutom så himla fint väder när jag kom ner till Columbia Road för att träffa ett gäng gamla arbetskompisar. Mest var jag där för att träffa Amy, som var över från LA och snygg som alltid: Flowers, friends and pints is all yo [...]

Mat, Pub, Shopping, Kul, [...]
2018-01-10 14:20
Vinterbål och ny cocktailbar

Hej från ett soligt vinterLondon! Igår var det också fint och jag drog ner till Geffrye Museum för att se det innan det skulle stänga. Tyvärr var köerna superlånga Hi from a sunny winter London! Yesterday was nice too and I went down to Geffrye Museum to see it before it closes [...]

Bar, Kul, Östra London, Café, [...]
2018-01-07 11:34
Bästa julklappsshoppingen i London

Det snöar i London idag, så kul – och väldigt ovanligt! Första gången mina katter var ute i snön och jag tror inte att de var överdrivet förtjusta i det…Eftersom det känns så juligt nu så tänkte jag tipsa om några bra butiker att handla klappar i om du är i stan för julshopping. [...]

Shopping, Mode, Kul, Östra London, [...]
2017-12-10 13:33
Mini-Londonguide till De Beauvoir & Haggerston

Miniguide till mitt Londonområde | A mini guide to my London neighbourhood Jag har bott i De Beauvoir i östra London sedan 2009, och dessutom bodde jag där i två år mellan typ 2004-2006, så jag har sett området förändras ganska rejält. Nu finns här riktigt många roliga barer och [...]

London, Mat, Bar, Klubb, [...]
2017-11-13 23:25
Utflykt till Brooklyn Botanic Garden

Jag har fortfarande lite New York-tips kvar, så får kanske varva London och NYC ett litet tag! På onsdagen i New York åt jag frukost med en kompis som jag lärde känna när jag jobbade på WGSN, och sedan åkte jag tunnelbanan länge för att komma till Brooklyn Botanic Garden. I still [...]

Resor, Kul, Trädgård, Ställen att besöka
2017-11-04 18:07
Harry Potters London 🔮

Supertips för alla Harry Potter-fans: nu kan ni upptäcka London i hans fotspår! Jag fick det jätteroliga uppdraget att skriva om Harry Potters London i nya numret av Vi Läser – spana in det för tips på allt från det riktiga Diagon Alley till London Zoo Great tips for Swedish Ha [...]

Kul, Englandssvenskar, Läsning, Ställen att besöka, [...]
2017-10-28 16:48
Coney Island Baby

I lördags började jag och min kompis Karen, som jag bor hos nu när jag är i New York, dagen med att vandra runt i Brooklyn. Folk hade Halloweenpyntat och det var strålande sol. On Saturday me and my friend Karen, who I’m staying with in New York, started the day by wandering arou [...]

Utflykt, Resor, Kul, Ställen att besöka
2017-10-23 14:30
På besök på William Morris Gallery

Walthamstow i öst har jag varit i massor av gånger, oftast för att gå till God’s Own Junkyard (aka mitt favoritställe i hela London?) Men idag åkte jag dit för att gå på ett ställe jag aldrig besökt. Walthamstow in east London I’ve visited a ton of times, usually to go to God’s O [...]

Utflykt, Museum, Kul, Östra London, [...]
2017-10-04 15:56

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Casumo är en riktigt het potatis på spelmarknaden just nu. Med fokus på att göra spelupplevelsen mer nervkittlande, spännande och skoj. Du kan klättra i deras unika nivåsystem, vilket ger dig successivt bättre förmåner med större belöning.
Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png CASUMO
London Zoo-dag

Så, i fredags åkte jag och min syster Lisa till Camden för att börja dagen på London Zoo i Regent’s Park. Det var perfekt zoo-väder och vi var peppade. So, on Friday me and my sister Lisa went to Camden to start the day at London Zoo in Regent’s Park. It was perfect zoo-weather [...]

Utflykt, Kul, Englandssvenskar, Ställen att besöka, [...]
2017-09-18 22:56
Födelsedag i Amsterdam

Ska fira min födelsedag för andra (!) gången ikväll med kompisar i London, men min faktiska födelsedag var förra helgen när jag var i Amsterdam! Allt i Amsterdam är superfint, som de här snygga förpackningarna med ingefära- och roslemonad: I’m celebrating my birthday for the seco [...]

Mat, Fest, Klubb, Resor, [...]
2017-09-02 11:33
Helg på Hampstead Heath

Ett London-utflyktsmål som verkligen är ett måste – kanske särskilt för Londonbor som bott här ett tag och behöver se lite natur – är underbara naturområdet Hampstead Heath i norra London. A London place that’s really worth visiting – perhaps especially for Londoners who’ve live [...]

Utflykt, Kul, Englandssvenskar, Ställen att besöka, [...]
2017-08-17 15:13
Londons lavendelfält

När man tänker på lavendelfält tänker man nog oftast på semester och solvarma dagar i Provence, inte på…Croydon. Men söder om Croydon, i Surrey, finns det fantastiska lavendelfält som jag besökte med min kompis Justine igår! Först körde vi till Mayfield Lavender Farm. When you t [...]

Utflykt, Kul, Södra London, Trädgård, [...]
2017-07-31 21:56
Private view WALALA x PLAY

Här kommer ett litet Londontips på en grej jag definitivt skulle gått på om jag inte var i Sverige – lanseringen av konstnären Camille Walalas utställning WALALA x PLAY på Now Gallery. Älskar Walalas färgglada mönster och den här låter riktigt, riktigt rolig! Utställningen öppna [...]

Konst, Kul, Design, Södra London, [...]
2017-07-10 14:42
Afternoon tea i ett rosa rum

Yup, jag har skrivit om Sketch i Mayfair tidigare – älskar den vackra restaurangen/baren/caféet i centrum! Men jag har aldrig tidigare provat deras legendariska afternoon tea, som serveras i det rosa Gallery-rummet som dekorerats av David Shrigley. Yup, I’ve written about Sketch [...]

Mat, Kul, Café, Cafe, [...]
2017-06-27 21:01
Margate med Maja

Igår drog jag och min syster till vackra Margate, en och en halv timmes tågresa utanför London, för sol + sand + fish n’ chips! Kuststaden var riktigt mysig. | Yesterday me and my sister took the train to Margate, an hour and a half outside of London, for sun and sand and fish n [...]

Mat, Pub, Utflykt, Resor, [...]
2017-06-06 21:51
Skymningspromenad i Wapping

I förra veckan, efter att jag och min mamma hade besökt Skylight, vandrade vi vidare i det fantastiska kvällsljuset, genom Wapping. | Last week, after me and my mum had visited Skylight, we wandered on in the beautiful evening light, through Wapping in east London. Det är ett a [...]

Pub, Arkitektur, Kul, Östra London, [...]
2017-05-31 13:40
Takhäng på Skylight

I tisdags hade jag en av de trevligaste kvällarna det här året med min mamma. Efter att jag jobbat färdigt drog vi oss lite längre öst än vanligt, till Tobacco Dock i Wapping för att prova Skylight. On Tuesday I had one of the nicest evenings this year, together with my mum. Aft [...]

Mat, Bar, Fest, Kul, [...]
2017-05-26 17:32
Chapmans dinos på CASS Sculpture Foundation

I lördags var jag inbjuden till ett fantastiskt ställe, CASS Sculpture Foundation i Sussex, för pressvisningen av bröderna Chapmans utställningar, Two Legs Bad, Four Legs Good och The Meek Shall Inherit the Earth, but not the Mineral Rights. Det var första gången jag var i den v [...]

Utflykt, Konst, Museum, Kul, [...]
2017-05-15 20:59
Hiking i Runyon Canyon och måndagsmodernism

För några år sedan intervjuade jag två britter som skrivit en bok om Runyon Canyon i LA för Cool Hunting, och sedan dess har jag varit supernyfiken på ravinen, som är ett favoritutflyktsmål för hälsosamma LA-bor. I måndags började vi dagen med att hikea runt den! A few years ago [...]

Mat, Utflykt, Resor, Arkitektur, [...]
2017-04-15 19:02
Box Hill födelsedagsramble

I lördags gick jag på en födelsedagspromenad, en ramble, utanför London på Box Hill i Surrey! Så jäkla vackert. | This Saturday I went on a bday ramble for a friend in Box Hill in Surrey! So damn gorgeous. Man börjar promenaden med att gå på stenar över en bäck! Kuuuuuuul och [...]

Utflykt, Kul, Ställen att besöka, Långpromenad
2017-03-26 20:56
Instagram, ny resväska och lördagstips

Tisdag och jag jobbar hemifrån idag, så skönt! Har lunchrast för tillfället och tänkte passa på att tipsa om min Instagram, som jag är himla nöjd med för tillfället. Tips i realtid och förhoppningsvis ett sätt för er att också hitta nya ställen i London. Du hittar den på cajsa_l [...]

Mat, Shopping, Klubb, Kul, [...]
2017-03-21 13:04
Sketch <3 <3 <3

Sketch var jag på första gången typ 2004 eller nåt tror jag, när en kompis DJade där (damn, I’m old etc.) Tyckte det var helt fantastiskt då och har tyckt det varje gång jag varit där sedan dess! I went to Sketch for the first time in like 2004 when a friend was djing there (damn [...]

Mat, Bar, Konst, Kul, [...]
2017-02-02 10:16
Nyår i London – mina bästa tips

Yessss snart är det nyår! Har haft en supertrevlig jul och är i Sverige tills på fredag och sedan ser jag fram emot att fira nyår i London, som vanligt. Är extra glad eftersom jag lyckades köpa en klänning jag provat från Topshop Unique, och var väldigt sugen på att ha på nyår, f [...]

London, Pub, Musik, Fest, [...]
2016-12-25 13:43
Matmarknad i Malmö & London

NU är jag i London igen, yay!  Och fina Linn gav mig en shoutout i sin superba flytta-till-Londonguide, så hej om ni kom hit därifrån (och om ni inte sett den, kolla in! Mycket bra tips.) / I’m back in London, yay! And awesome Linn gave me a shoutout in her superb guide about mo [...]

Mat, Resor, Kul, Östra London, [...]
2016-11-29 21:24
Skridskoåkning på Somerset House

Varje år har kulturcentret Somerset House en skridskobana på gården utanför, och i år blev jag trevligt nog inbjudan att prova den innan den öppnar den 17e! Tog med mig min kompis Sam och drog dit i morse. Each year, culture centre Somerset House opens an ice rink in its courtya [...]

Kul, Ställen att besöka, Centrala London
2016-11-13 18:33
Mitt London

Nu kan ni läsa en massa bra Londontips från mig på Londonsvenskar! Klicka här för att läsa om mina bästa dateställen, brunchrestauranger, Londonminnen och jättemycket annat – hoppas att ni gillar ✌️! Website Londonswedes just did a mega interview with me about my best Londontips [...]

Mat, Bar, Shopping, Konst, [...]
2016-10-13 18:28
Dark Arts Coffee x I Will Kill Again

Jag har ett nytt favoritbrunchställe! I av de gamla valvlokalerna vid järnvägen i Homerton ligger Dark Arts Coffee, ett kafferosteri som gör seriöst gott (och starkt!) kaffe. I’ve got a new favourite place for weekend brunches! Dark Arts Coffee, in one of the old railway arches [...]

Mat, Kul, Östra London, Café, [...]
2016-10-03 21:20
Mina sista New York-tips

Nu är det ett tag sen jag kom tillbaka från New York, så här kommer en mindre bildbomb med de sista tipsen på saker jag tycker att ni borde se/göra/äta i staden innan jag glömmer dem! Jäkla drömstad alltså. My very last tips (I think?) from New York; got back to London like a wee [...]

Mat, Shopping, Konst, Museum, [...]
2016-09-27 11:00
Switch House

Ett ställe som alltid är på min lista över Londonrekommendationer är Tate Modern, det imponerande, gigantiska konstmuséet precis vid Themsens södra sida. Och nu mer är någonsin är det värt ett besök (förutom Georgia O’Keefe!) eftersom det har en helt ny byggnad, Switch House! Bö [...]

Konst, Arkitektur, Kul, Design, [...]
2016-07-29 17:55
God’s Own Junkyard och Walthamstow

Folk som läst den här bloggen ett tag kanske kommer ihåg att jag skrivit om God’s Own Junkyard några gånger innan. Det är ett av mina favoritställen i London och en neondröm som man måste se med egna ögon. Min syster Maja hade dock aldrig varit där, så i lördags åkte vi overgr [...]

Mat, Utflykt, Kul, Östra London, [...]
2016-07-18 16:17
Nya Londontips

Bild: Istock Missa inte mina senaste Londontips, som ni hittar här! Väldigt bra ställen, om jag får säga det själv, heh. Och dessutom har Res fräschat upp hemsidan, så det är ännu lättare att navigera i Londonguiden, som uppdateras allt eftersom, nu. Den hittar ni här; ha så kul [...]

Resor, Kul, Ställen att besöka, Jobb, [...]
2016-06-14 15:04
Junitips

Slut på denna Bank Holidayhelgen, som var ovanligt lugn och civiliserad – jag skyller på det gråa vädret! Men om bara två dagar är det juni; här kommer lite junitips på större events som händer nästa månad. Hackney Downs Studios Open Studios Redan på torsdag slår Hackney Downs [...]

London, Kul, Ställen att besöka, Best of
2016-05-30 18:37
The Slide

Ett tips för den som ska besöka London i sommar: rutschkanan som ska installeras av konstnären Carsten Höller i Anish Kapoors jättehöga (114.5 meter) ArcelorMittal Orbit, skulpturen och utsiktsstället som skapades för London-OS 2012. För nästan tio år sen, 2007, skapade Höller r [...]

Konst, Kul, Östra London, Ställen att besöka
2016-05-09 10:36
Bank holiday-tips

Denna helgen är det bank holiday här, alltså ledig måndag, eftersom det är första maj. Maj-bank holidayen brukar markera början på sommaren litegrann (hjälper om det är varmare dock…) när flera roliga uteserveringar, etc., öppnar för året, och så är det i år också. Till exempel [...]

Mat, Bar, Pub, Fest, [...]
2016-04-27 17:28
Towpathsäsong 2016

ÄNTLIGEN börjar det bli varmt nog att hänga ute i solen och dricka kaffe hela dagarna och sakta glömma bort vinterångest och kalla kvällar. Towpath nere vid Regent’s Canal är ett av mina favoritställen att spendera soliga dagar på, och idag träffade jag min kompis Anna där på en [...]

Mat, Kul, Östra London, Café, [...]
2016-04-19 17:47
Kanaldagar

Mitt bästa Londontips, och det jag gör nio gånger av tio när jag känner mig uttråkad/deppig/sugen på att röra på mig: kanalpromenad! Regent’s Canal ligger supernära mitt hus (*blessed* etc) och är min favoritplats i London, alla kategorier. Att gå längs med kanalen är alltid kul. [...]

Östra London, Ställen att besöka
2016-04-08 18:21
Tre tips

Tre tips til helgen: Se: Utställningen ”Strange and Familiar” på Barbican, den imponerande brutalistbyggnaden i City som ofta har väldigt sevärda utställningar. Den här, som jag såg med min pappa, tittar på hur utlänska fotografer har fotograferat England sedan 30-talet. Tyckte g [...]

Mat, Bar, Konst, Klubb, [...]
2016-03-18 19:01
Libreria

Bokaffärer alltså, de är något av det finaste som finns. Köper sällan böcker pga. att jag läser supersnabbt och det känns inte värt, så brukar gå till biblioteket istället (CLR James i Dalston, där jag för tillfället sitter och jobbar – lugnt och skönt!) så handlar typ bara nya b [...]

Shopping, Arkitektur, Kul, Design, [...]
2016-03-01 14:01
Women: New Portraits

Annie Leibovitz är ju en levande legend, så när jag fick chansen att gå på pressvisningen av hennes senaste utställning i morse så är det klart att jag blev extrem peppad. Det gjorde ju inte saken sämre att den hölls på Wapping Hydraulic Power Station, en av mina favoritvenues, i [...]