Annons
Ett heligt berg i öken

Utanför den lilla staden Niland i den kaliforniska öken ligger samhället Slab City, där människor som står utanför det vanliga samhället bor i husbilar. Det finns inte el eller vatten. I närheten ligger fantastiska konstverket Salvation Mountain, som skapades av Leonard Knight i [...]

Utflykt, Konst, Resor, Kul, [...]
2018-10-19 19:58
The Magnificent Seven: Kyrkogården Kensal Green

Mina föräldrar var i London igår kväll och på förmiddagen idag, och vi ville göra en utflykt nånstans lite kort och bara gå runt. Runt London finns sju stora kyrkogårdar från artonhundratalet som brukar kallas The Magnificent Seven, och den första av dem anlades i Kensal Green [...]

Utflykt, Kul, Englandssvenskar, Västra London, [...]
2018-10-03 22:47
The Atlantic Project i Plymouth

Hej från Plymouth för två dagar sedan! Jag var i stan för att kolla in The Atlantic Project, en ny konstfestival. Var extremt imponerad av hur fint det var vid kusten här. Hi from Plymouth two days ago! I was in town to check out The Atlantic Project, a new art festival. And I w [...]

Utflykt, Konst, Kul, Ställen att besöka, [...]
2018-09-29 13:43

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Casumo är en riktigt het potatis på spelmarknaden just nu. Med fokus på att göra spelupplevelsen mer nervkittlande, spännande och skoj. Du kan klättra i deras unika nivåsystem, vilket ger dig successivt bättre förmåner med större belöning.
Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png CASUMO
Goodwood Festival of Speed

Som frilansjournalist får jag ibland chansen att åka till fantastiska ställen för jobbet (särskilt eftersom jag bland annat skriver för Cool Hunting.) Förra söndagen var en sådan dag – jag hade blivit inbjuden till 25-årsjubiléet av anrika motorfestivalen Goodwood Festival of Spe [...]

Utflykt, Kul, Design, Englandssvenskar, [...]
2018-07-20 10:41
Kanalpromenad och båtfestival

Jag var ju supersugen på att gå på Waterways-festivalen i måndags när vi var lediga här, och som tur var så hängde min kompis Sally på. Började med att åka overground till Camden och gå längs kanalen (där man kunde, en del var avstängd) till Kerb för god mat. I really wanted to g [...]

Mat, Utflykt, Kul, Västra London, [...]
2018-05-10 17:17
Utflykt till Guildford, blommor och musslor

Det är alltid roligt att göra utflykter utanför London, särskilt när det är nästan trettio grader varmt och soligt, som förra veckan när jag spenderade en dag med två kollegor i Guildford. Sara, Kasper och jag njöt av solskenet. It’s always nice to take trips outside of London, [...]

Pub, Utflykt, Kul, Englandssvenskar, [...]
2018-04-25 15:08
Långpromenad: Ramsgate till Margate

Här kommer ett jätteinlägg om det roligaste jag gjorde denna helgen, nämligen gick en lång promenad från Ramsgate till Margate – denna! Jag, Alex och Julia tog tåget till Ramsgate där hiken började. Here comes a gigantic blog post about the most fun thing I did this weekend, a [...]

Utflykt, Kul, Englandssvenskar, Londonsvenskar, [...]
2018-01-15 07:30
Långpromenad: Ramsgate till Margate

Utflykt, Kul, Englandssvenskar, Londonsvenskar, [...]
2018-01-15 07:30
Bryggeribesök i Enfield

Camden Town Brewery har ett nytt, stort bryggeri i Enfield i norra London, och igår hade de bjudit dit mig och en kompis på deras Big Brewery Day Out, som hålls en gång i månaden. Klart jag ville prova deras ölbrunch! Camden Town Brewery has a new, larger brewery in Enfield in N [...]

Mat, Bar, Pub, Utflykt, [...]
2017-11-19 18:38
Coney Island Baby

I lördags började jag och min kompis Karen, som jag bor hos nu när jag är i New York, dagen med att vandra runt i Brooklyn. Folk hade Halloweenpyntat och det var strålande sol. On Saturday me and my friend Karen, who I’m staying with in New York, started the day by wandering arou [...]

Utflykt, Resor, Kul, Ställen att besöka
2017-10-23 14:30
På besök på William Morris Gallery

Walthamstow i öst har jag varit i massor av gånger, oftast för att gå till God’s Own Junkyard (aka mitt favoritställe i hela London?) Men idag åkte jag dit för att gå på ett ställe jag aldrig besökt. Walthamstow in east London I’ve visited a ton of times, usually to go to God’s O [...]

Utflykt, Museum, Kul, Östra London, [...]
2017-10-04 15:56
London Zoo-dag

Så, i fredags åkte jag och min syster Lisa till Camden för att börja dagen på London Zoo i Regent’s Park. Det var perfekt zoo-väder och vi var peppade. So, on Friday me and my sister Lisa went to Camden to start the day at London Zoo in Regent’s Park. It was perfect zoo-weather [...]

Utflykt, Kul, Englandssvenskar, Ställen att besöka, [...]
2017-09-18 22:56
Helg på Hampstead Heath

Ett London-utflyktsmål som verkligen är ett måste – kanske särskilt för Londonbor som bott här ett tag och behöver se lite natur – är underbara naturområdet Hampstead Heath i norra London. A London place that’s really worth visiting – perhaps especially for Londoners who’ve live [...]

Utflykt, Kul, Englandssvenskar, Ställen att besöka, [...]
2017-08-17 15:13
Londons lavendelfält

När man tänker på lavendelfält tänker man nog oftast på semester och solvarma dagar i Provence, inte på…Croydon. Men söder om Croydon, i Surrey, finns det fantastiska lavendelfält som jag besökte med min kompis Justine igår! Först körde vi till Mayfield Lavender Farm. When you t [...]

Utflykt, Kul, Södra London, Trädgård, [...]
2017-07-31 21:56
Köpenhamnsdagar

Igår åkte jag till Köpenhamn för att hänga med mina systrar; hade inte varit där sedan i fjol så det var väldigt kul. Jag och Lisa, min yngsta syster, åkte över först och drog runt på smågatorna nära Ströget och jag handlade en massa på HAY-rean, älskar fortfarande HAY. Yesterda [...]

Mat, Bar, Pub, Shopping, [...]
2017-07-12 11:01
Margate med Maja

Igår drog jag och min syster till vackra Margate, en och en halv timmes tågresa utanför London, för sol + sand + fish n’ chips! Kuststaden var riktigt mysig. | Yesterday me and my sister took the train to Margate, an hour and a half outside of London, for sun and sand and fish n [...]

Mat, Pub, Utflykt, Resor, [...]
2017-06-06 21:51
Chapmans dinos på CASS Sculpture Foundation

I lördags var jag inbjuden till ett fantastiskt ställe, CASS Sculpture Foundation i Sussex, för pressvisningen av bröderna Chapmans utställningar, Two Legs Bad, Four Legs Good och The Meek Shall Inherit the Earth, but not the Mineral Rights. Det var första gången jag var i den v [...]

Utflykt, Konst, Museum, Kul, [...]
2017-05-15 20:59
Hiking i Runyon Canyon och måndagsmodernism

För några år sedan intervjuade jag två britter som skrivit en bok om Runyon Canyon i LA för Cool Hunting, och sedan dess har jag varit supernyfiken på ravinen, som är ett favoritutflyktsmål för hälsosamma LA-bor. I måndags började vi dagen med att hikea runt den! A few years ago [...]

Mat, Utflykt, Resor, Arkitektur, [...]
2017-04-15 19:02
Windy windy Venice

Igår tog vi bilen (mycket spännande! Som i Clueless när Cher kör för första gången) ut på motorvägen till Venice Beach. Som är jättefint men var SÅ blåsigt! Inget badande. | Yesterday we took the car out (real exciting, like when Cher drove for the first time in Clueless) on the [...]

Mat, Utflykt, Resor, Kul, [...]
2017-04-10 02:47
Box Hill födelsedagsramble

I lördags gick jag på en födelsedagspromenad, en ramble, utanför London på Box Hill i Surrey! Så jäkla vackert. | This Saturday I went on a bday ramble for a friend in Box Hill in Surrey! So damn gorgeous. Man börjar promenaden med att gå på stenar över en bäck! Kuuuuuuul och [...]

Utflykt, Kul, Ställen att besöka, Långpromenad
2017-03-26 20:56
High living

The High Line i New York har jag gått tidigare och gillar mycket, så nu gick jag den igen. Det var mycket folk eftersom det var Labor Day-söndag men ändå mysigt, och man ser staden på ett helt annat sätt! Efteråt var jag såååååå sugen på skaldjur och drog tillbaks till Brook [...]

Mat, Bar, Utflykt, Resor, [...]
2016-09-06 00:15
Köpenhamnsmiddag

Aoooo, i lördags åkte jag till Köpenhamn med min familj för att fira att mina föräldrar fyller sextio i år. Vi började dagen i Botaniska trädgården. Den var fylld av studenter som hade inspark, besökare från Copenhagen Pride som hölls precis när vi var där, och folk som tog bröl [...]

Mat, Bar, Pub, Utflykt, [...]
2016-08-24 10:58
Långpromenad utanför London

Förra söndagen gjorde jag en av de bästa grejorna jag gjort på kanske hela detta året – jag och tre kompisar åkte utanför London och gick på en heldags-hike mellan Henley on Thames och Pangbourne! Jättefin natur – mycket lövskog och kullar. Stannade givetvis till för att äta e [...]

Utflykt, Kul, Englandssvenskar
2016-08-15 19:59
Cykeltur med Ace Hotel & Tokyobikes

Ace Hotel och Tokyobikes har jag gjort en cykeltur med tidigare som var jättetrevlig, så när de bjöd mig på en ny utflykt så var jag megapepp. Den här var betydligt längre – 4 mil – och ett samarebete med kameraföretaget Lomography. Vi fick låna kameror av dem och så körde vi ivä [...]

Utflykt, Kul, Östra London, Shoreditch, [...]
2016-08-10 17:51
God’s Own Junkyard och Walthamstow

Folk som läst den här bloggen ett tag kanske kommer ihåg att jag skrivit om God’s Own Junkyard några gånger innan. Det är ett av mina favoritställen i London och en neondröm som man måste se med egna ögon. Min syster Maja hade dock aldrig varit där, så i lördags åkte vi overgr [...]

Mat, Utflykt, Kul, Östra London, [...]
2016-07-18 16:17
Strawberry Hells Forever

Jag får ofta roliga inbjudningar via jobbet och i onsdags var det dags igen. Den här gången var det Camden Town Brewery, som jag har skrivit om flera gånger, som bjöd ut mig till en bondgård i Essex för att plocka jordgubbar för deras nya jordgubbsöl! Typ bästa sättet att tillbr [...]

Utflykt, Kul, Öl
2016-06-25 18:29
Walk the Line

I varje nytt nummer av Res får man sju-åtta Londontips från mig, och jag anstränger mig verkligen för att de ska ge en bra, varierande bild av saker man kan göra i stan! I senaste numret tipsar jag om ett av mina nya favorituflyktsmål, konstpromenaden The Line som går längs med [...]

Utflykt, Konst, Kul, Östra London, [...]
2015-10-23 19:48
Coney Island – en utflykt till havet i New York

Vill du göra en utflykt till havet, när du är i New York?`Gör det. Det går snabbare än man kan tro och förgyller garanterat resan.Ta tunnelbanan till Coney Island! Då kommer du allra längst söderut i Brooklyn, till havet. Resan tar cirka 45 minuter från Manhattan och vanligt Metr [...]

Bad, Äta, Utflykt, Nöjen, [...]
2015-10-19 18:19
Conservatory Garden – en liten bit av paradiset i New York

Söker du en vacker, lugn trädgård i New York? Då ska du bege dig till Conservatory Garden i Central Park. Här möts du av prunkande rabatter, stenlagda gångar och vackra statyer – allt inbäddat i en grönska som nästan tar andan ur dig. Conservatory Garden består dessutom inte bara [...]

Sevärdheter, Utflykt, Trädgård, Central Park, [...]
2015-05-24 20:27
Jersey City by Night

Ta chansen att uppleva en kväll utanför Manhattan! Kliv på The Path vid World Trade Center, åk fyra minuter och ta sen en kort promenad. Eller också åker du till Grove St, vilket går bra från flera ställen på Manhattan: Union Square, Christopher St eller 33rd St till exempel. Fär [...]